ازدواج موفق

اول یاد بگیرید، سپس ازدواج کنید

ازدواج موفق

اول یاد بگیرید، سپس ازدواج کنید

سلام
درجواب اینکه چرا باید اول یاد بگیریم سپس ازدواج کنیم باید گفت در دنیای جدید و دایم در حال تغییر و تحول فعلی ، با رسوم بسیار منعطف و برخی اوقات حتی فروپاشی رسوم سنتی، با وجود زمان اندکی که اعضای خانواده با هم‌ هستند و تعداد نفرات کمتری که با هم زندگی می‌کنند، ما نیاز داریم که برای ازدواج آموزش ببینیم و درباره‌ی آن یاد بگیریم. زیرا ازدواج یکی از مهمترین تصمیمات تمام دوران زندگی است که به همه‌ی جوانب زندگی(شغل،تحصیل،موقعیت اجتماعی،خانه،فرزند،تفریح و...)تاثیر مستقیم وغیر مستقیم می‌گذارد.

خودشناسی در ازدواج به روش مستقیم( جدول شماره یک)

شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۵۱ ق.ظ

1. روش مستقیم: تنظیم جدول شناخت از خودمان(شماره یک)


(شماره یک)جدول شناخت از خودمان قبل از ازدواج

.1 من چه کسی هستـــــــم؟

· از چه ویژگیهای ظاهری برخورد دارم؟ قد، هیکل، تناسب اندام، وزن، رنگ پوست، چشم، موها، وضعیت سلامت عمومی و جذابیت من چگونه است؟

· تا چه حد از وضع ظاهری‌ام رضایت دارم؟ کدام خصوصیت ظاهری‌ام را نمی‌پسندم؟

· از نظر شخصیتی چگونه‌ام؟ حداقل 5 ویژگی شخصیتی مثبت من کدامند؟ حداقل 5 ویژگی شخصیتی منفی من کدامند؟ آیا دیگران نیز بر این ویژگیها تأکید دارند؟ تا چه اندازه خوشبین یا بدبین، بی‌اعتماد یا قابل اعتماد، مسئولیت پذیر، راستگو و وفادار، صمیمی، با محبت و محتاط هستم؟

2.از دیدگاه من معنــای زندگی چیـــست؟

· معنای زندگی من چیست؟ چرا زندگی می‌کنم؟ چرا من را به اینجا آورده‌اند؟

·آیا زندگی‌ات هدفی دارد یا نه؟ آیا زندگی‌ات ارزشمند است یا نه؟ و آیا از شرایط و علایق خاص خود، دلیلی برای زندگی داری یا نه؟

·آیا از جنس زن یا مرد بودن خود راضی هستی؟چرا؟

·دوست داشتی اصلا بوجود نمی‌آمدی؟

3.به لحاظ عاطفی و هــــیجــانی چگـــونهام؟

·آیا فردی احساساتی هستم؟ آیا قادر به ابراز یا کنترل عواطف و احساسات مثبت و منفی خود متناسب با موقعیتها می‌باشم، یا اینکه تحت تأثیر محیط قرار گرفته، واکنش فوری از خود نشان میدهم؟

4.روابـــــط اجتمـــاعی‌ام چگونه است؟

· آیا فردی برونگرا و معاشرتی هستم؟ آیا دوستان صمیمی زیادی دارم؟ آیا روابط خود را با دیگران کنترل کرده و محدود می‌سازم؟ آیا خود را فردی تنها میدانم؟

5.مهارت حــل مسئله‌ام چگونه است؟

·آیا خود را فردی باهوش میدانم؟ تا چه اندازه منطقی هستم؟ تا چه اندازه در کارهایم حسابگری دارم؟ آیا به راحتی از عهده حل مسائلم بر می‌آیم؟ تا چه اندازه به دیگران متکی هستم؟ آیا مسائل اطرافم را با دید نقادانه بررسی می‌کنم یا بیشتر از دیگران تبعیت میکنم؟

6.از لحاظ وضعیت اعتقادی چگونه فردی هســـتم؟

 

1. خدا را در چند جمله توصیف کن.

2. به نظر شما آیا انسان با انجام دستورات دینی به خواسته هایش می رسد؟

3. دین در نظر شما چگونه است؟ با کلمات ( اصلا - کم - متوسط - خیلی)

1-3.  جنبه معمولی، عادتی، تشریفاتی دارد (.....)

2-3.  پر کننده خلاء های روحی و عاطفی است (.....)

3-3.  عالی ترین وسیله و برنامه برای تکامل خود و اجتماع است (......)

4-3.  تنها جنبه ارثی دارد و شناختی نسبت به آن ندارم (......)

4. نظر شما در مورد افراد با گرایش های مختلف مذهبی زیر چیست؟

1.4.  معتقد به مذهب

 2.4. بی تفاوت به مذهب

 3.4. مخالف مذهب

5. چند تا از خصوصیات افراد با ایمان را نام ببرید؟

6. آیا تمام افراد مذهبی را به یک شکل می بینید و اگر نه آنها را به چند گروه تقسیم میکنید؟ نظر شخص شما در مورد هر کدام از گروهها چیست؟

7. در زندگی به چه چیزهایی معتقد هستید؟( اعتقادی)

* در صورت تضاد آشکار و عمیق اعتقادی با همسر آینده تان چکار می کنید؟

.7میخـــواهم چطـــور باشم؟

· ایده‌آلها و آرزوهایم کدامند؟ اهداف و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت من چیست؟ تا چه اندازه به آینده امیدوارم؟

8چگونه میتوانم باشــــم؟

· تا چه اندازه در خودم توانایی رسیدن به خواسته‌هایم را میبینم؟ آیا در انجام کارهای مختلف، از عزت نفس و اطمینان برخوردارم؟ آیا موفقیت‌ها و پیشرفت‌های قابل توجهی در زندگی بدست آورده‌ام؟


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی